måndag 7 juli 2008

Bilder från min ungdom inom sjöfarten.

Tänk, dessa gamla bilder trodde jag var förlorade för all framtid. Trodde att de hade försvunnit vid någon flytt, någon gång. Men så hittade jag dem en dag när jag höll på att rensa ur min klädgarderob!
Jobbade på Silja-Line, Viking-Line, Est-Line och TT-line periodvis när jag var ung. Tog en del foton men jag orkar inte lägga upp allt, då skulle jag få hålla på att scanna i flera dagar. Hur som helst, skulle tro att dessa foton de är tagna runt 1990 eller däromkring. 18 år sedan alltså! Det känns som om det bara var ett par år sedan.



























































































1 kommentar:

Stefan Dedalus sa...

Jag försökte faktiskt få in nedanstående som i går som svar på ditt fotoalbum från sjötiden, men blev så ohemult packad att att jag tog fel på tangenterna och WCholken; kollar kvarvarande, och ser att minst en halvliter slösades bort på lever och annat äckligt inälvligt. Sedan är jag dum i huv’et när det gäller nät & datorer, så. Kan inte ta mig till Bolaget i dag, får öppna fula flaskpresenter från öst som ingen jävel intresserar sig för ändå och dra i mig 3,5-bärs. Etanol som etanol.

Nu spelar jag Jimmie Haskell’s storvulna version av den fantastiska ”The Night They Drove Old Dixie Down” (Robbie Robertson): ”I don’t mind choppin’ wood, and I don’t care if the moneys’ no good…” Poesi.

Till Dina foton 080718:

”Snyggt. Gissar att Du är snubben som har svårt att får fart på sneluggen? Eller? Synd att Du måste köra Venedigmaskerad, men...

Nu tar jag min fjärde Laphroaig, och Lo & behold! Livet ser plötsligt ljusare ut, så jag ger fan i att ta livet av mig i dag. Igen. Och kärringen skall äntligen cykla till väninnan. Inte för att hon gillar henne, men hon slipper ju mig. Alltid något.

Då dansar råttan på bordet, det blir Hendrix, Spirit, The Move och Led Z. Jävligt högt så jag slipper höra grannarnas maniska DeWalt-ylande.

Med bräddad tumbler, S”