tisdag 8 juli 2008

Barcelona 2007.

Förra sommaren besökte jag och en polare Barcelona, en mycket vacker stad som rekommenderas.

Ramblan, Barcelonas huvudgata.





Nere vid hamnen.




Stilig man i motljus.




































Jag gillar inte att pröva ny och exotisk mat, jag vill käka sådant jag känner igen! Här brukadejag käka. Mycket läckert. Mums!






Mmm... Jättegott!

Hotellet där vi bodde.
















Barcelona syns bakom den stiliga mannen.















































Hard Rock Café, här käkade jag också. Här går det alldeles utmärkt att dricka Southern Comfort till hamburgarna. Vilket jag gjorde. Alldeles för mycket t o m.

















Poolen vid hotellet.

















2 kommentarer:

zzulibj-foreignexchange sa...

^_^

Liselott sa...

Hejsan!

Schyssta bilder från Barcelona! :D

Var där på weekend våren 2000, det var ju ett tag sedan. Förhoppningsvis så blir det Barcelona till våren 2009.

Las Palmas är mer barnvänligt än Barcelona. Dessutom bor vi tre minuter från playan. Helt perfekt. Några bakgator bort och vi är mitt inne i stan.

Las Palmas är dit många spanska fastlandsturister åker till. De flesta åker hellre till huvudstaden än ned till Playa del Inglés, San Agustin eller Puerto Rico för att få både ock. Festa, playa och ändå lugn och ro.

Fin fotoblogg du har! Skall definitivt kika mer i den! :D

Ha en trevlig helg!

Och jag håller med dig om att Barcelona är en av de vackraste städerna som finns.

Mvh Liselott